Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Retur og reklamasjon

Retur

Har du ikke returetikett?

Dersom du har mistet eller ved formodning ikke mottatt returetikett kan du følge vår returprosess nedenfor:

1. Returner fra hentested: https://retur.bring.no/?q=ReturPTH 

Eller

2. Returner pakke fra postkasse (maks vekt 5 kg): https://retur.bring.no/?q=ReturPIP3157

Har du ikke returskjema? 

Da kan du skrive ordrenummer, navn, dato og hva du vil bytte til på et ark og legger ved dette i posen sammen med returvaren(e). 

 

Slik bytter/returner du varer

Det fins to måter å gjøre retur hos oss:

Raskere retur

Dersom du ønsker å få returvaren/byttevaren raskere tilbake, kan du enkelt legge inn en ny ordre i vår nettbutikk på det du vil bytte til.

Merk bestillingen med BYTTE i melding til salgsavdeling (dette finner du i handlekurv) slik at du får samme pris og fraktfritt.

Velg Klarna faktura dersom du ikke vil betale for varen før vi har mottatt returen og refundert beløpet, dersom den tilfredsstiller betingelsene ved bytte, se ovenfor. 

Når du sender inn returvaren, fyll også ut nødvendig informasjon på returskjema slik som ordrenummer på ny bestilling. Returetiketten klistrer du utenpå posen.

Alternativ retur

Alternativt kan du sende inn varen(e) du vil bytte til oss, fylle ut returskjema med hva du vil bytte til og klistre på returetikett utenpå posen.

Pakken leveres på nærmeste pakkehentested. Velger du å gjøre retur på denne måten vil det ta noen flere virkedager før du mottar returvaren(e).

 

Hva er godkjent retur hos oss

Det er viktig for oss at du som kunde får prøve varen du har bestilt. Dersom varen ikke skulle passe, kan du returnere varen om du følger de vilkårene vi har for godkjent retur:

  • Produktet må fremstå som nytt.
  • Varen kan ikke være møkkete, ha sminkeflekker, lukte eller være tildekket dyrehår. 
  • Varen må ha merkelapper/tagger hengende på produktet og alt annet er som det var når du fikk varen.
  • Undertøy kan ikke byttes eller returneres
  • Det må ikke teipes eller skrives direkte på originalemballasjen.
  • Dersom varen ikke oppfyller de krav nevnt ovenfor, vil vi returnere varen tilbake. 

 

Les mer om returløsningene fra Bring her:

https://www.bring.no/tjenester/pakker-og-gods/retur/retur-nasjonalt/retur-pakke-i-postkassen

https://www.bring.no/tjenester/pakker-og-gods/retur/retur-nasjonalt/retur-fra-hentested 

 

Byttegarantier hos oss

Vi håndterer ditt bytte eller retur innen 48 timer etter at vi mottar varen hos oss.

Du har angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen fra oss. Det gjelder også varer som er kjøpt på salg. NB! Julegaver kan byttes til og med fredag 12. januar. 

Vi belaster deg ingenting for returfrakt ved at du bytter varen i tilsvarende produkt.

Vi belaster deg for 69 kr for returfrakt ved refundering (penger tilbake).

Viktig at du fyller ut vårt bytte- og returskjema korrekt.

Reklamasjon

Hvordan reklamerer jeg?

Vi tar gjerne imot din reklamasjon for å kunne vurdere plagget og evt. sende videre til produsenten av MoveOn. 

Det er 2 måter å sette igang en reklamasjon. 

 

1. Returner varen til oss, legg ved infoen som er punktvis under:

  • Fullt navn
  • Ordrenr
  • dato

2. Vi svarer alle henvendelser på mail, er du usikker på noe som helt send oss en melding på kundeservice@vipatur.no

 

Ta meg tilbake